2011-12-30

Bra inspiration för sköldkörtelpatienter

Att sluta röka, är det viktigaste nyårslöftet av alla. Rökning minskar bl.a. över tid sköldkörtelns förmåga att hålla kroppens ämnesomsättning igång.

Min personliga slusats, som femtioåring, är att rökningen är det enda jag verkligen ångrar. Som mest rökte jag ett paket om dagen och det är femton år sedan jag slutade.

Hur man slutar? Ett sätt är att göra som Olof Palme gjorde. Han hoppade över frukostcigaretten och berömde sig själv för det. Sedan fortsatte han hoppa över och fortsatte att berömma sig.

Så gjorde jag också. Man behöver alltså inte fatta ett belslut om att sluta för resten av livet. Varje cigarett man hoppar över är bra!

Motion och bra mat är också bra, förstås. Expressen har en inspirerande artikel inför nyårslöftena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar