2010-08-03

Om sköldkörteln i senaste numret av Tara

Tidningen Tara har ett fem sidor långt repotage om Sköldkörteln i det nummer av tidningen som är ute i butik just nu. Nummer 11, med Anne Lundberg på framsidan, för den händelse du letar vid annat tillfälle.

Först finns en symtomlista för hypotyreos, sedan en artikel om journalisten Pia Lundgren som hade hypertyreos. Efter det följer en artikel med undertecknad, som bl.a. handlar om hur det kom sig att jag skrev Sköldkörtelboken och om vilka sköldkörtelproblem jag har brottats med.

Överläkaren Ove Törring uttalar sig om sköldkörtelsjukdomar och säger bl.a:

"Jag brukar säga att skillnaden mellan katastrof och succé i äktenskapet är mindre än 25 mikrogram tyroxin (t.ex. Levaxin, Evas kommentar) per dag".

Fem nummer av Sköldkörtelboken lottades ut.

5 kommentarer:

  1. Rusar å köper den direkt....

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs alla bloggar relaterade till hälsa. Däribland ämnen såsom viktnedgång, träning, sjukdommar, mental hälsa, livsstil, mm. Eftersom din sida passar in där så skulle jag väldigt gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  3. Hej Stefan,

    Självklart! Jag registrerar den direkt.

    Hälsar Eva (bloggansvarig)

    SvaraRadera
  4. va inne på sidan å letade efter utlottning av boken, men hittade ingeting om det????

    SvaraRadera
  5. Nu har jag också letat och hittar inget. Har mejlat Tara om saken. Återkommer med besked. /Eva

    SvaraRadera